Wednesday, September 23, 2009

Cevizli Kadayıf

250 gr çiğ kadayıf250 gr tereyağ1,5 su bardağı ceviz1 kaşık pekmezŞerbeti için5 bardak su4 bardak şekerKadayıflar  biraz  sıcak tereyağ dökülerek harmanlanır.  Tepsi yağlanır. Üzerine güzel kızarsın diye bir kaşık pekmez sürdüm ( Bir daha sürmem hem görüntü hem tad olarak beğenmedim) Harmanlanan kadayıflar tepsiye döşedim bir başka tepsi yardımıyla aşağıdaki işlemleri yaparak iyice sıkıştırdım.Cevizi  üzerine serptim. Kadayıfları yerleştirdim bir başka tepsi yardımıyla üstüne iyice bastırdım.  Birazda sıkıştırma konusunda dambıllardan yardım aldım.Önceden ısıtılmış fırında kızarttım.   Diğer tepsi yardımıyla ters çevirdim. Diğer yüzünüde güzelde kızarttım.   Çıtır çıtır oldu kadayıflarım.    Şerbetini kaynattım  ılıttım.  Soğumuş kadayıfın üzerine döktüm.